Rozhovor - PETR NEŠPŮREK

DVEŘE MÉ KANCELÁŘE JSOU PRO VŠECHNY ZAMĚSTNANCE OTEVŘENÉ

Výroční cenu AHR ČR Hoteliér roku 2018 v kategorii řetězcových hotelů získal na loňské konferenci AHR ČR v Ostravě generální ředitel hotelů NH Prague City a NH Collection Prague PETR NEŠPŮREK.

Měl jste z ocenění radost? Co pro vás znamená?

Radost jsem samozřejmě měl a ceny si velmi vážím. Nevnímám ji jen jako ocenění mé osoby, ale celého mého týmu, který odvádíobrovskou práci. Nemyslím si, že nám byla udělena jen za tento rok, ale za naše dlouhodobé úsilí.

 

Kdy jste začal pracovat ve světě hotelnictví?

Moje první profesní zkušenosti z hotelnictví se datují do roku 1998, kdy jsem byl v první vlně studentů, kteří se zúčastnili programu Erasmus v Česku. Strávil jsem nějaký čas v italském Udine. V roce 2001 jsem získal stipendium na studium hotelového managementu na prestižní Bond univerzitě v Austrálii. V roce 2004 jsem se stal nejmladším ředitelem hotelu v Česku. Před nástupem do společnosti NH Hotel Group jsem působil jako generální ředitel hotelu Prestige ve Znojmě, několika hotelů sítě Orea Hotels a od roku 2008 jsem vedl hotel Angelo sítě Vienna House v Plzni.

 

Kdy jste se ocitl ve společnosti NH Hotel Group?

Pro hotelový řetězec NH Hotel Group jsem začal pracovat roku 2010 jako generální ředitel hotelu NH Collection Olomouc Congress. V říjnu 2012 jsem byl jmenován do funkce generálního ředitele hotelu NH Prague City. A od zahájení provozu NH Collection Prague v květnu loňského roku zastávám pozici Cluster General Manager obou hotelových budov

 

Inspirovala vás na vaší kariérní cestě nějaká hotelová osobnost?

Kdybych měl někoho jmenovat, byl by to můj děda Jan, který mi byl dáván od malička za příklad. I když jsem ho vlastně nikdy nepoznal. Zemřel, když mi byl 1,5 roku. Prarodiče za první republiky vlastnili hotel v Dolních Kounicích. Sice jim tento vyhlášený hotel po revoluci v roce 1948 sebrali, ale babička s dědou tam nadále pracovali. V roce 1990 jsme hotel v dezolátním stavu získali zpět a já v něm každý víkend pracoval. Jsem si jistý, že hoteliérského ducha mám právě po dědovi. Po něm jsem také pojmenoval svého syna.

 

Generálním ředitelem NH Prague City jste od října 2012. Co se od té doby v hotelu změnilo?

Především to, že jsem do hotelu díky své lásce k fotbalu přivedl sportovní klientelu. Sportovní, zejména fotbalové, týmy naše služby rády vyhledávají. Jsme domovským hotelem AC Sparta Praha. Bydlely u nás týmy jako Astana, německá a portugalská fotbalová reprezentace. Jezdí k nám kluby ze Saúdské Arábie a další. Postupem času jsme zrekonstruovali veškeré pokoje, hotelové lobby a také restauraci. Naše restaurace Il Giardino je unikátní, nabízí autentickou toskánskou kuchyni. Většinu surovin si šéfkuchař osobně vybírá a dováží od tamějších dodavatelů a spolupracuje se šéfkuchaři místních restaurací.

 

Máte stálé hosty? A jak si je snažíte udržet?

Stálé hosty samozřejmě máme. Některé ještě od dob, kdy hotel fungoval pod značkou Mövenpick. Udržujeme si je díky dobrému jménu na trhu, působíme zde více než 22 let. Tím, že nabízíme kvalitní produkt a hlavně osobní přístup

 

Hoteliéři si často stěžují na fluktuaci svých zaměstnanců. Jak je to u vás?

Máme velmi nízkou fluktuaci zaměstnanců. Myslím, že asi nejnižší v Praze. Je to zajisté tím, že všichni zaměstnanci na různých pozicích jsou si vědomi, že fungujeme jako jeden tým. Vše je týmová práce. Nábor nových a kvalitních zaměstnanců je největší výzva, kterou v současné chvíli řeší všichni v našem oboru.

 

Podle jakých kritérií si vybíráte hotel na vašich cestách?

Cestuji rád, hlavně se svou rodinou. Vždy, když si plánuji jakoukoliv cestu, ať už služební či soukromou, nejdříve přemýšlím, zda je v daném místě hotel naší společnosti. Hotelů sítě NH Hotel Group je téměř 500 po celém světě. Jsou rozmístěny v atraktivních destinacích, vynikají kvalitními službami a gastronomií. Nejčastějším a nejoblíbenějším cílem našich cest je pobřeží Itálie.

 

Mezi svými kolegy jste pověstný nadšením a energií. Kde ji čerpáte a co vás motivuje?

Energii čerpám ze sportu. Sportuji pravidelně, jednou týdně běhám do práce a v létě každý den jezdím na kole. U obou sportů se skvěle odreaguji a zrelaxuji. Motivací je pro mě rodina, se kterou trávím veškerý volný čas, jsem rodinný typ.

 

Jaký by měl být dobrý ředitel hotelu?

Přísný, ale férový. Měl by hodně komunikovat se svými podřízenými, umět se vcítit do jejich role. Já sám jsem týmový hráč, nedělám žádná zásadní rozhodnutí sám, vždy se poradím se svým týmem. A dveře mé kanceláře jsou pro všechny zaměstnance otevřené. Pokud něco dělám, dělám to naplno a nikdy se nevzdávám.

 

Chystáte letos ve „svých“ hotelech nějaké inovace?

K zásadním inovacím došlo v loňském roce. Na jaře jsme zrekonstruovali lanovku, která slouží jako spojovací prostředek dvou hotelových budov, budovy NH Prague City na úpatí kopce Mrázovka s budovou NH Collection Prague na jeho vrcholu. Dále jsme v budově NH Collection Prague postavili wellness centrum, které hostům poskytuje vše potřebné pro regeneraci, jako je bazén s protiproudem, saunu a whirlpool.

 

PETR NEŠPŮREK

  • V roce 2004 se stal nejmladším ředitelem hotelu v Česku.
  • Před nástupem do společnosti NH Hotel Group působil jako generální ředitel hotelu Prestige ve Znojmě, několika hotelů sítě Orea Hotels a od roku 2008 vedl hotel Angelo sítě Vienna House v Plzni.
  • Pro NH Hotel Group začal pracovat v roce 2010 jako generální ředitel hotelu NH Collection Olomouc Congress.
  • V říjnu 2012 byl jmenován do funkce generálního ředitele hotelu NH Prague City.
  • Od zahájení provozu NH Collection Prague zastává pozici Cluster General Manager obou hotelových budov

Zpět na přehled

Rozhovor - PETR NEŠPŮREK